Chodzi o wspólną koncepcję układu drogowego z prognozą ruchu przygranicznego dla obu miast. Na jej podstawie możliwe byłoby rozważenie budowy kolejnego mostu nad Nysą.
Zastanawiano się nad modernizacją i budową ścieżek rowerowych, które są w fatalnym stanie i niewielu cyklistów z nich korzysta. Rozwój ruchu rowerowego w rejonach nadgranicznych jest ważnym elementem projektu. Koncepcja ruchu dla Goerlitz niedawno rozwinięto i w mieście są dobrze rozbudowane drogi rowerowe. Omawiano też koncepcję wizji urbanistycznej i komunikacyjnej Zgorzelca i Goerlitz w obszarze nad Nysą Łużycką. Wraz ze zniesieniem kontroli granicznej powstaną nowe możliwości komunikacyjne.
Fot. WFP
Z punktu widzenia Zgorzelca pierwszeństwo ma koncepcja rozbudowy dróg do roku 2015 oraz zagadnienia dotyczące tras rowerowych. Dokumentacja drogowa jest tutaj podstawą planowania. Miasto Goerlitz stara się w chwili obecnej przede wszystkim o dopuszczenie ruchu autobusowego i miejskiego, bądź przejazdów ciężarówek do 7,5 tony poprzez most miejski oraz przejście graniczne Hagenwerder - Radomierzyce po zniesieniu kontroli granicznej.
Porozumienie wszystkich uczestników polega na kontynuowaniu dążeń mających na celu stworzenie wspólnych projektów w zakresie planowania i rozwoju miast.
W spotkaniu uczestniczył m.in. burmistrz Goerlitz – Stephan HolthausRadosław Baranowski oraz urzędnicy odpowiedzialni za infrastrukturę i komunikację obu miast.