Projekt nosi nazwę „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego” i jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Jest on realizowany od lutego.Zakłada on dostosowanie procesu nauczania do potrzeb edukacyjnych uczniów. Wsparciem została już objęta ponad setka dzieci.
Tegoroczni pierwszoklasiści w pierwszej kolejności zostali poddani diagnozie w celu zweryfikowania ich kompetencji oraz właściwego doboru zajęć specjalistycznych. Wsparcie obejmuje zajęcia: logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji, dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej, gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy a także rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych.
W ramach przedsięwzięcia w ubiegłym roku szkolnym zostały również zakupione różnorodne pomoce dydaktyczne wzbogacające zajęcia oraz wspomagające zdobywanie przez uczniów w przyjemny sposób nowych umiejętności i kompetencji.