Most będzie wybudowany w ramach budowy połączenia drogowego w Euroregionie Nysa. Zadanie zostało to podzielone na trzy etapy:
- I etap - obejmuje budowę 3 - kilometrowego odcinka drogi od ronda w okolicy Sieniawki do ronda w okolicy Kopaczowa. W ramach tego etapu powstanie również rondo i trzy mosty. Prace na tym odcinku zostały zakończone w czerwcu tego roku i obecnie trwa odbiór inwestycji.
- II etap - obejmuje budowę drogi od ronda w Kopaczowie do granicy czeskiej oraz budowę wiaduktu nad drogą gminną w Kopaczowie i potrwa do koniec listopada 2011 roku
- III etap - obejmuje budowę i utrzymanie mostu granicznego na Nysie Łużyckiej w ciągu niemieckiej federalnej drogi B 178 i polskiej drogi wojewódzkiej nr 354. Będzie on miał około 183 metrów długości. W Polsce to będzie 55,04 m (30 proc), a w Niemczech - 127,76 m (70 proc.)
Obie strony podzielą się proporcjonalnie kosztami budowy mostu.
Przewidywane udziały w kosztach wynoszą:
- dla Republiki Federalnej Niemiec, reprezentowanej przez Wolny Kraj Związkowy Saksonia 8,12 mln euro
- dla Rzeczypospolitej Polskiej, reprezentowanej przez Województwo Dolnośląskie 6,37 mln euro
Budowa mostu będzie realizowana przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei we Wrocławiu (DSDiK). Natomiast Wolny Kraj Związkowy Saksonia będzie zwracać województwu dolnośląskiemu przypisaną mu część kosztów, stosownie do postępu robót. Po wybudowaniu mostu jego utrzymaniem będzie się zajmowała DSDiK.
21 czerwca tego roku DSDiK rozpoczęła procedurę przetargową na wyłonienie wykonawcy budowy mostu do Zittau. Termin składania ofert upływa 3 sierpnia. Zakłada się, że budowa mostu zakończy się w ciągu 2 lat od daty podpisania umowy z wykonawcą, a szacunkowy jej koszt wyniesie ponad 30 mln zł.