Celem projektu jest ukierunkowanie nauczania i wychowania na rozwijanie uzdolnień, ale także dostosowanie tego procesu do kompetencji poszczególnych uczniów. Projekt zakłada przeprowadzenie dodatkowych zajęć rozwijających zainteresowania dzieci oraz lekcji wyrównawczych wspierających uczniów ze zdiagnozowanymi problemami.
Organizowane są zajęcia: logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji, dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej, gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy a także rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych.
W ramach przedsięwzięcia zostanie także doposażona baza dydaktyczna we wszelkiego typu pomoce naukowe oraz wielofunkcyjne urządzenia usprawniające przebieg zajęć. Projektem zostanie objętych 90% uczniów klas I-III.
Przedsięwzięcie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.