Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Zgorzelec
Słodkości niszczą zęby

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
W trosce o profilaktykę stomatologiczną radni Zgorzelca chcą zakazać sprzedaży w sklepikach szkolnych słodyczy, gumy do żucia i napojów gazowanych.

Problem profilaktyki wśród dzieci poruszono na ostatniej sesji. Zaproponowano na niej wycofanie ze szkolnych sklepików cukierków oraz artykułów szkodliwych dla zdrowia, m.in. chipsów, frytek, napojów gazowanych i cukierków.

- Nie zapadły jeszcze żadne konkretne decyzje na ten temat. Problem wymaga szerszej debaty z rodzicami i ajentami sklepików. Nie potrafię żyć bez słodyczy i przyznam, że byłem przeciwny – mówi Radosław Baranowski, zastępca burmistrza Zgorzelca.

Różne poglądy na ten temat mają dyrektorzy dolnośląskich szkół. Obawiają się, że uczniowie znajdą sposób na obejście przepisu.

- Sam pomysł jest dobry, ale zastanawia mnie forma jego realizacji. Dzieci lubią słodycze i boję się, że zaczną wymykać się po nie na przerwach – mówi Ewa Łakomiec, wicedyrektor gimnazjum gminnego w Sobótce.

W Szkole Podstawowej nr 118 we Wrocławiu ajent po rozmowie z dyrekcją szkoły wycofał niezdrowe słodycze i inne artykuły uzupełniając je jogurtami i kanapkami mlecznymi. Niestety od tego czasu sprzedaż w sklepiku znacznie spadła.

Kampania na rzecz zdrowej żywności w szkołach prowadzona jest w USA od kilku lat. Ze sklepików wycofuje się m.in. frytki, hamburgery oraz produkty smażone na tłuszczach.


BOM



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Piątek 19 kwietnia 2024
Imieniny
Alfa, Leonii, Tytusa

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl