Za pomocą zamontowanego w podwoziu samochodowym MAN urządzenia, możliwa jest realizacja remontów nawierzchni usuwających uszkodzenia zagrażające bezpieczeństwu ruchu, przywracające wartości użytkowe nawierzchni oraz hamujące proces powiększania uszkodzeń.
W procesie uzupełnienia ubytków stosowana jest mieszanina grysowo – bazaltowa, wylewana pod ciśnieniem, o uziarnieniu dostosowanym do wielkości uszkodzenia.
Fot. UM
Remont cząstkowy obejmuje:
- dokładne oczyszczenie uszkodzeń sprężonym powietrzem,
- skropienie dna i ścian wyboju emulsją,
- wypełnienie wyboju mieszaniną grysu i emulsją,
- zasypanie naprawionej nawierzchni cienką warstwą suchego grysu frakcji 2 – 5 mm.
Remonter wyposażony jest w 1,5 tonowy zbiornik na emulsję oraz 2 zbiorniki na grys o łącznej wielkości 12 ton.
Jednak największą zaletą tego urządzenia jest koszt naprawy. 1 m 2 uzupełnionego za pomocą remontera ubytku kosztuje ok. 40 zł, natomiast łatanie dziur dotychczasowymi metodami kosztowało 98 zł. Tak więc przy użyciu dotychczasowych nakładów możliwym staje się wyremontowanie dwukrotnie większej powierzchni.
Fot. UM