Wobec tego starosta zgorzelecki wystosował pismo do Jerzego Więcławskiego – przewodniczącego Konwentu Powiatów Województwa Dolnośląskiego, o następującej treści:
„W związku z pismem Wojewody Dolnośląskiego z dnia 26 kwietnia 2006 roku w sprawie wypowiedzenia porozumienia dot. prowadzenia niektórych zadań w zakresie wynikającym z przepisów ustawy o paszportach przedstawiam moje stanowisko w tej sprawie.
Rozumiem konieczność dostosowania systemu paszportowego do wymagań wynikających z prawa UE sądzę jednakże, że nie jest konieczne tak radykalne rozwiązanie, jakie proponuje Wojewoda Dolnośląski. Moim zdaniem należy rozważyć inne warianty rozwiązania przedmiotowej sprawy, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb naszych mieszkańców.
Ideą zawarcia przedmiotowego porozumienia było stworzenie mieszkańcom lokalnej społeczności jak najlepszych warunków w zakresie załatwienia spraw paszportowych, a tym samym uniknięcia konieczności dojazdu do najbliższego punktu obsługi (w tym przypadku odległość ta wynosi około 100 km).
W okresie 7 lat funkcjonowania Biura Paszportowego w Starostwie Powiatowym w Zgorzelcu stworzyliśmy bardzo dobre warunki lokalowe i obsłużyliśmy ponad 36 tysięcy mieszkańców. Żadnych skarg na naszą działalność w tym zakresie nie było. Działamy sprawnie i ku zadowoleniu naszych mieszkańców. Przy podejmowaniu ostatecznych decyzji w tej sprawie powyższe argumenty winny być wzięte pod uwagę.”
Pozostaje mieć tylko nadzieję, że podobne stanowiska zajmą pozostali starostowie i uda się zawrzeć kolejne porozumienie na prowadzenie biura paszportowego. Przypomnijmy, że załatwianie paszportu w naszym starostwie nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi opłatami dla interesanta, a wszelkie koszty związane z utrzymaniem biura ponosi Starostwo Powiatowe.