Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

powiat zgorzelecki
Wykopiemy azbest

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Ochrona środowiska i dbałość o zdrowie mieszkańców to w gminie Sulików jeden z głównych priorytetów. Dlatego pozbędziemy się azbestu...

Podczas XXXV sesji rady gminy Sulików, która odbyła się w 26 listopada w Gminnym Ośrodku Kultury w Sulikowie została podjęta uchwała w sprawie uchwalenia gminnego „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Sulików”.

Głównym celem programu jest wyeliminowanie negatywnych skutków zdrowotnych u mieszkańców gminy Sulików powodowanych azbestem oraz likwidacja negatywnego oddziaływania azbestu na środowisko. Osiągnięcie tego będzie możliwe w perspektywie długoterminowej w okres ok. 23 lat poprzez usunięcie z terenu gminy stosowanych od wielu lat wyrobów zawierających azbest.

Pierwszym i podstawowym krokiem, który leży u podstaw wszystkich innych działań, jest obowiązek inwentaryzacji azbestu i wyrobów zawierających azbest. Proces usuwania tych wyrobów zgodnie z zapisami krajowego programu powinien być zakończony 31 grudnia 2032 roku. Wynika to z bardzo dużej ich ilości oraz wysokości potrzebnych środków finansowych.

Usuwanie wyrobów zawierających azbest jest kosztownym przedsięwzięciem. Dla oszacowania prawdopodobnych kosztów przedsięwzięcia, polegającego na demontażu, transporcie oraz składowaniu wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Sulików przyjęto koszt 1 m2 na 30 zł netto. Przewidywany całkowity koszt usunięcia azbestu z terenu Gminy Sulików: z obiektów należących do osób fizycznych wyniesie około 373 890,00 zł, co przy założeniu okresu 23 lat (lata 2009-2032), daje około 16 256,08 zł/rok; z obiektów należących do osób prawnych wyniesie około 122 100,00 zł, co przy założeniu okresu 23 lat (lata 2009-2032), daje około 5 308,69 zł/rok.

Program usuwania wyrobów zawierających azbest został zaplanowany w Planie Gospodarki Odpadami dla gminy Sulików. Zadanie to ma na celu przyspieszenie procesu usuwania materiałów zawierających azbest i ich odpowiedniego zagospodarowania. W przyszłości możliwe jest dofinansowanie, dla mieszkańców Gminy Sulików, w celu realizacji zadania. Na realizację powyższych zadań gmina Sulików wygrała dotację w wysokości 10.200,00 zł z „Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest stosowanych na terytorium Polski.


bum



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Sobota 27 kwietnia 2024
Imieniny
Sergiusza, Teofila, Zyty

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl