System zarządzania jakością ISO 9001 staje się niezbędnym atrybutem nowoczesnego urzędu. Wdrażanie i standaryzacja procedur nie jest łatwym działaniem. Mimo to od trzech lat urząd gminy Zgorzelec działa zgodnie z normą ISO PN-EN 9001:2001. System pomógł w standaryzacji procedur, dając gwarancję ich powtarzalności i podniósł dzięki temu jakość świadczonych usług.
W tym roku urząd, jako jeden z nielicznych w Polsce, zdecydował się na przejście na nową edycję normy oznaczoną jako ISO 9001:2009. 22 i 23 października odbył się audyt odnowieniowy przeprowadzony przez przedstawiciela Polskiej Izby Handlu Zagranicznego w Gdyni Krzysztofa Lamorskiego. Skontrolowano pracę wszystkich wydziałów urzędu pod kątem zgodności pracy z nową edycja normy.
Według opinii audytora cały proces audytu przebiegł bardzo dobrze, a urząd w pełni dostosował się do wymogów nowej edycji normy. Efektem audytu jest uzyskanie nowego certyfikatu, którego uroczyste wręczenie ma nastąpić w listopadzie.