
Czynniki, na które pozycjoner nie ma wpływu
Jak wspomniano, na pozycje strony w wynikach wyszukiwania wpływ ma wiele czynników. Na niektóre z nich pozycjoner ma wpływ, na inne wpływ ten jest ograniczony. Wśród tych drugich wymienić można siłę konkurencyjną innych stron. Na to pozycjoner wpływu nie ma. Drugim czynnikiem jest historia i wiek domeny. Kiedy pozycjoner przejmuje stronę do pozycjonowania, może ją przebudować i zoptymalizować. Jednak to jaką domena ma historię już nic nie poradzi. Jeśli historia domeny jest dobra, to bardzo dobrze. Jednak jeśli jest odwrotnie, to może być trudno osiągnąć najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Podobnie jest w przypadku wieku domeny. Im starsza, tym lepiej. Jednak jeśli pozycjoner rozpoczyna pracę nad świeżą domeną, to również nic z tym nie poradzi. Wspomnieć trzeba tu także o kwestii związanej z technologią. Strona internetowa może być zbudowana na różnych silnikach. Część z nich jest bardziej przyjazna SEO, część niestety nie. Pozycjoner może nie mieć możliwości wprowadzenia zmian w tym zakresie. Nie są to wszystkie czynniki mające wpływ na to, że osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania jest tak trudne.
Konkurencyjność fraz kluczowych
Pamiętać trzeba, że im bardziej konkurencyjne frazy kluczowe, tym pozycjonowanie strony jest trudniejsze. Często lepszym rozwiązaniem jest rozpoczęcie pozycjonowania od fraz bardziej niszowych. Te wypozycjonować jest dużo łatwej. Jednocześnie warto także budować serwis internetowy, aby zawierał on treści wspierające pozycjonowanie tych fraz najbardziej konkurencyjnych. Nie zmienia to jednak faktu, że w przypadku fraz bardzo konkurencyjnych, osiągnięcie najwyższych pozycji może trwać nawet kilka lat. Zwłaszcza w przypadku nowych stron internetowych.
Treści na stronie internetowej
Dziś dla algorytmu Google ogromne znaczenie ma to, czy na stronie znajdują się dobrej jakości treści. Spora ilość dłuższych i wartościowych artykułów zawierających frazy kluczowe z pewnością pomogłaby w pozycjonowaniu. Jednak nie zawsze jest to możliwe. Często wynika to z samej specyfiki witryny internetowej, na której z takich czy innych powodów nie można umieścić bardziej rozbudowanych treści. Innym powodem może być po prostu brak zgody właściciela witryny na uzupełnienie jej o nowe treści.
Źródło: Web-Tools